ROZUMIENIE DOSŁOWNE
|
dotyczy
prostych tekstów Uczeń:
napisanych
językiem –
wydobywa z testu
potocznym,
uczeń wiąże jego znaczenie
tekst z
własnym doświadczeniem bezpośrednie
CZYTANIE INTERPRETACYJNE
|
Dotyczy
tekstów czyta
nie linijki tekstu, Uczeń:
literackich,
popu- lecz
między linijkami -
potrafi wyciągać
larnonaukowych, wnioski
przyrodniczych,
historycznych - wyjaśnić motywy
działania
-
opisać działanie
Co pomaga uczniowi?
- konkretna wiedza
przekazana uczniowi
przez nauczyciela,
dotycząca nauki o
literaturze,
terminologii matematycznej,
przyrodniczej, historycznej, itd.
Czytanie krytyczne
|
Rozumienie
dosłowne + interpretacyjne
Uwaga ! Uczeń:
Na tym etapie
kształtują się - ocenia, to co czyta
upodobania
czytelnicze
Powyżej zamieszczony został film prezentujący mistrzowskie wykonanie wiersza Juliana Tuwima "Ptasie radio". Wiersz znany wszystkim uczniom, jednak warto wysłuchać kolejnej jego interpretacji w tak doskonałej wersji.
(film zaczerpnięto: http://www.youtube.com/watch?v=-4Hpo5RZJNg )
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz